Total Pageviews

Thursday 11 October 2012

Harimau

Terasa nak menulis sesuatu pulak pagi2 nie.. memang aku jarang nak update blog nie.. takde mase n malas! kenkadang tu ade je rase nak tulis something tapi ade jer bende yang menghalang~ . Dengan kelas, assignment, presentation setiap minggu, discussion, homework, bisnes and lately busy pulak aku merelakan diri jadi committe untuk convest tahun nie.. btw, banyak jugak bende kite belajar bile join program kat u nie..yup, macam2, macam2 orang n perangai jugak kite jumpe..tapi ape pun, i still enjoy my life as a student here..UIA..as long as kite pandai bawak diri n x cari fasal dengan orang, inshaAllah pergi mane mane pun boleh hidup. hah, cakap sal cari fasal x fasal nie, berlakulah satu insiden yang mane aku yang lemah lembut nie (mohon perasan sorang2 skejap), boleh naik angin kat rumet aku yang foreigner sorang nie..kisahnye aku xdela sangat berniat nak marah ke sound die ke hape, tapi entah kenape malam semalam mood aku memang swing 360 tepat kat muka dia. Mula2 aku masuk compartment rumet aku sorang nie, saje nak usha2 die dah tidur ke belum, tengak2 die belum tidur lagi, muka tension jer sebab si rumet foreigner aku ni rajin sangat la kan memekak malam sampai ke pagi buta. Korang kalau dengar suare die pun memang boleh menyirap secara automatik, sumpah aku cakap..die jadi macam automatik kebencian n kemenyampahan melekat kat hati korang, weyhh bingitttt! bukan semalam dua malam tahu tak tapi tiap2 malam okey. Rumet aku ni (syud) selalu la jugak biler si rumet foreigner ni memekak malam2, die g ketuk compartment budak tu suh slow sikit volume die,'sister, can u please slow down ur voice' tapi cam cakap ngn pokok takpun tiang letrik, wat tak tahu n lagi kuat ade la.. nak dijadikan cerita, pas aku g melawat compartment syud tengak die x tidur disebabkan bising si foreigner ni memekak menjerit2 aku pun straight g sound n marah la die, aku cakap kalau nak buat bising tengah2 malam pergi kuar dari bilik nie or kau pergi jerit kat hutan belakang hostel ni xde sape kisah aih.. dah tu pas kene sound die nak panggil geng la konon buat backup, tapi sempat lah dihalang oleh aku..kekeke.. bukan ape, nak panggil geng apehal aku nak cakap dengan kau sorang je kan sebab mulut kau tu je yang memekak..aku x kisah la kau nak buat ape, just know ur limit la and do respect others..kalau ase nak bilik sorang2 tanak share pegi sewe mahallah lain yang kene bayar bulan2 rm450 tue..sinie rm440 jer untuk 1 sem..kadang2 pelik aku dengan diorang nie..aishh malas lah nak tulis lagi nanti dah boleh mengumpat pulak..mungkin mazhab lain2 kot itu pasal diorang nie perangai pelik je aku rase..sobaruminal iman jelah kan..pergi ambil wuduk, solat dua rakaat n tidur. Syukur ade someone yang ingatkan. Thats it. End. :))

Detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka
tangis dan tawa
tergores bagai lukisan
seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
diantara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku
meski kurapuh dalam langkah
dalam tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu
maafkan la bila hati tak sempurna mencintaiMu
dalam dada ku harap hanya
dirimMu yg bertahta..

detik waktu terus berlalu..
semua berakhir padaMu..

No comments:

Post a Comment